Tipy na komunikaci s Bez Labelu

Správná komunikace šetří čas všem, minimalizuje chyby a zrychluje vyřizování požadavků. Pojďme si ukázat, jak na to.

Komunikační kanály

Používej pouze oficiální komunikační kanály.
Primárně e-mail.


OFICIÁLNÍ KANÁLY
  
E-mail
Hlavní komunikační kanál
  
Poštovní zásilka
Pro oficiální dokumenty
  
Telefon
Pro urgentní věci a rychlé dotazy
  
WhatsApp / SMS
Pro rychlé dotazy, nic složitého
  
Datová schránka
Pro oficiální komunikaci

NEOFICIÁLNÍ KANÁLY
  
Instagram
Není oficiální komunikační kanál
  
Facebook / Messenger
Není oficiální komunikační kanál
  
Jiné sociální sítě
Nejsou oficiální komunikační kanály
Proč používat jen oficiální komunikační kanály?
Jde o tvou bezpečnost – na sociálních sítích nemůžeme ověřit identitu. Navíc i kdybychom odpověděli, stejně budeme potřebovat následné potvrzení e-mailem.
Důležité:
Komunikuj vždy z ověřených kontaktů – z e-mailu a telefonního čísla, které máš uvedené ve svém účtu v Artists Bez Labelu.

Co všechno napsat do e-mailu

(Pochopitelně to platí i mimo e-mailovou komunikaci.)

PRO VŠECHNY ZPRÁVY

  
Odesílatel
Piš z e-mailu registrovaného v Artists Bez Labelu.
  
Identifikace
Uveď umělecké i reálné jméno (např. v pozdravu na konci zprávy).
  
Předmět
Výstižný popis + [Umělecké jméno] v hranatých závorkách.

DLE TOHO, CO ŘEŠÍŠ

  
Pokud řešíš vydání (album/EP/single)
Název + EAN/UPC kód vydání.
  
Pokud řešíš nahrávku
ISRC kód + detaily vydání (název, EAN/UPC), ve kterém je.
  
Pokud řešíš umělecké profily
Pošli odkazy na tyto profily (Spotify, Apple Music, YouTube atd.) – nebo minimálně příslušné identifikátory (návod zde).
  
Pokud řešíš obrázek
Přilož ho rovnou jako přílohu (ale nejdříve jej vždy zkontroluj naším validátorem obrázků).
  
Pokud řešíš licenci
Pošli platnou licenci se všemi náležitostmi (ne screenshot).

CO PLATÍ VŽDY

  
Obecně
Čím více informací, tím lépe – ušetříš čas sobě i nám. Lepší poslat více věcí, které se ukáží být zbytečné, než aby chybělo něco stěžejního.

Frekvence a způsob komunikace

  

Piš vše najednou

Napiš jeden ucelený e-mail se všemi potřebnými informacemi. E-mail není chat – neposílej 5 krátkých zpráv za sebou.

  

Počkej na odpověď

Odpovídáme většinou do týdne. Pokud neodpovídáme déle, připomeň se. Pokud neodpovídáme jen pár dní, není třeba urgovat.

  

Drž vlákno

Odpovídej na stejný e-mail – nevytvářej nové konverzace o stejné věci. Více e-mailů vše jen prodlouží.

Kvalita komunikace

Vzhledem k neustále se degradující kvalitě psaného textu klientů prosíme o respektování níže uvedených pokynů. Můžeš tím předejít plnu problémů.

ANO NE

Správná gramatika a pravopis
Věty s interpunkcí a bez překlepů

Překlepy a chyby
Nečitelné texty plné chyb

Interpunkce a čárky
Správně umístěné čárky a tečky

Věty bez teček
Chybějící interpunkce

Jasné vyjadřování
Srozumitelné a konkrétní sdělení

Nejasné formulace
Nevíme, co tím myslíš

Kontrola AI/Wordem
Využij nástroje pro kontrolu textu

Nečitelné texty
Bez jakékoliv kontroly
Proč je to důležité?
Už jsme řešili problémy kvůli chybějící čárce, která změnila smysl věty...
 
Kvalitní komunikace = méně nedorozumění = rychlejší vyřízení.
 
Tip:
Používej AI nástroje jako ChatGPT, Gemini, Claude, Grok atd. (či jen kontrolu pravopisu ve Wordu) nebo jiné nástroje pro kontrolu textu před odesláním.

Tipy pro telefonáty

Při volání:
  • Volej z telefonního čísla uvedeného ve svém účtu.
  • Představ se reálným jménem.
  • Řekni, že voláš do Bez Labelu (děláme více hudebních projektů než jen Bez Labelu).
  • Pokud mluvíš jiným jazykem než česky (například slovensky), mluv pomalu a zřetelně.
  • Telefon je pro urgentní věci – složité záležitosti raději řeš e-mailem.