Oznámení o změnách smluvních podmínek Bez Labelu 2025

 

10. října 2025 jsme v souladu s našimi závazky vůči našim klientům provedli důležité aktualizace všech našich smluvních a dalších dokumentů.

Tyto změny vstupují v platnost okamžitě pro všechny nové klienty, zatímco pro stávající uživatele (tedy i Vás) nabydou účinnosti od 11. listopadu 2025.

Není však třeba se nijak znepokojovat. Došlo primárně k formálním úpravám, ale přidali jsme i pár nových věcí. Jedná se primárně o kroky vedoucí k optimalizaci a zlepšení našich služeb a zajištění vyšší bezpečnosti Vás i nás.

SHRNUTÍ VŠECH ZMĚN

NEJČASTĚJI PŘIDÁVANÉ VĚCI:

  • Plno malých dodatků k nejrůznějším ustanovením – s cílem transparentně popsat požadavky, práva, povinnosti Vás i nás.
  • Naprostou většinu z nich sice popisují různé zákony (například občanský zákoník nebo autorský zákon), ale věříme, že toto doplnění přímo do smluvních dokumentů oceníte.

NEJČASTĚJI UPRAVOVANÉ VĚCI:

  • Sjednocení terminologie. Dali jsme si záležet, aby se v dokumentech používala stejná slova a neobjevovala synonyma.
  • Přidávání položek. Tedy např. více příkladů k věcem, abyste měli komplexnější přehled a hlubší náhled na věc.

DOKUMENT

PŘIDANÉ

UPRAVENÉ

Rámcová (pod)licenční smlouva o digitální distribuci

  • Upozornění na to, že i některá metadata (např. nahraný text) mohou podléhat autorskému právu.
  • Konkrétně definovaný předmět Licence.
  • Odkazy napříč dokumenty, abyste snadno našli, o čem se mluví.
  • Informační povinnost ze strany uživatele v určitých případech.
  • Upozornění na to, že distribuce podléhá pravidlům koncových platforem, na které se daná vydání distribuují, a že podvodné praktiky mohou být penalizovány.
  • Upozornění, že zveřejnění hudby na platformách není okamžitě po odeslání do distribuce – a že doporučujeme zadávat pokyny k distribuci s dostatečným časovým předstihem.
  • Povinnost označovat AI obsah.
  • Upozornění na to, že všechna vyúčtování a pohyby honorářů jsou vždy dostupné v uživatelském účtu.
  • Případy, kdy můžeme od smlouvy odstoupit my.
  • Zmínění postupu v případě nekontaktních klientů.
  • Shrnutí práv a povinností, které ze své povahy mají trvat i po skončení smluvního vztahu.
  • Článek detailně popisující odpovědnost za zneužití a porušení podmínek, který dává konkrétní příklady toho, co se nesmí, jak se problémy řeší, jaké jsou dopady, práva, povinnosti apod.
  • Součinnost při doplňování údajů do uživatelského účtu.
  • Rozšířený a lépe umístěný seznam osob, jejichž práva můžete zastupovat nebo spravovat.
  • Konkrétně definovaný předmět Licence.
  • Lepší formulace jednotlivosti dílčích smluv plynoucí z rámcové smlouvy.
  • Oznámení o tom, že seznam nabízených platforem k distribuci se může měnit.
  • Rozšířený popis toho, že si uživatel sám volí, na jaké platformy bude svůj obsah distribuovat.
  • Rozšíření našich povinností v případě řešení problémů s porušováním práv třetích osob.
  • Rozšíření odstavce popisujícího procentuální rozdělení.
  • Přehlednější vypsání, kdy může být pozastavena nebo prodlužena lhůta 30 dnů na vyplacení honorářů.
  • Právo odmítnout distribuci, pokud nebudou dodrženy technologické nebo kvalitativní standardy nahrávky.
  • Detailně popsán postup při ukončení spolupráce – s jednoduše napsanými pravidly pro vyplácení doběhových honorářů.
  • Úprava odstavce o doručování.
  • Uvedení na více místech, že neodstoupení od nové rámcové smlouvy v rámci 30 dnů zakládá právní fikci souhlasu s ní.

Obchodní podmínky distribuční platformy Artists Bez Labelu

  • Konkrétní výčet položek, které se pro distribuci licencují.
  • Upozornění na možnosti odstoupení od kupní smlouvy registračního poplatku.
  • Povinná součinnost při doplňování údajů do uživatelského účtu.
  • Popsán konkrétní postup při ukončování spolupráce.
  • Konkrétní vymezení kdo/kde/jak dává pokyn k distribuci.
  • Podmínky využívání Facebook Fingerprinting.
  • Upozornění na to, že distribuce podléhá pravidlům koncových platforem, na které se daná vydání distribuují, a že podvodné praktiky mohou být penalizovány.
  • Povinnost označování obsahu generovaného AI.
  • Náš postup, když jsou naši klienti dlouhodobě nekontaktní.
  • Rozšířené poučení o právech na odstoupení od smluv, jedná-li se o spotřebitele.
  • Více důvodů/možností/lhůt, proč/jak/kdy nás kontaktovat.
  • Odpovědnost v případě problémů způsobených vyšší mocí.
  • Obsáhlejší definice „honorářů“ a lepší popis mechanismu jejich výpočtu a měn.
  • Oznámení o tom, že seznam nabízených platforem k distribuci se může měnit.
  • Popis podmínek využívání YouTube Content ID.
  • Rozšířené ujednání o zákazu postoupení práv a povinností z OP.
  • Explicitní upozornění, že mlčenlivost/ochrana informací a závazek zachovávat navzájem dobré jméno trvá i po ukončení smluvního vztahu.
  • Uvedení na více místech, že neodstoupení od nových OP v rámci 30 dnů zakládá právní fikci souhlasu s nimi.

Poučení o právu na odstoupení od smlouvy

  • Upozornění na to, že Poučení platí nejen pro kupní smlouvy, ale i na smlouvy o poskytování služeb.
  • Explicitní poučení o tom, že aktivací uživatelského účtu na Artists platformě zaniká právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení registračního poplatku).
  • Upravena textace stávajících ustanovení tak, aby byla na první pohled opravdu zřejmá zmíněná dualita (kupní smlouva i smlouva o poskytování služeb).

Pravidla zpracování osobních údajů

  • Upozornění na možnost úpravy souhlasu s kategoriemi cookies.
  • Opakované upozornění na to, že u zpracování na základě oprávněného zájmu máte právo kdykoliv vznést námitku.
  • Deklarace, že neprovádíme automatické individuální rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.
  • Doplnění, že samozřejmě uchováváme osobní údaje pro plnění povinností vůči státu.
  • Oznámení, že pravidelné přezkumy relevance a neaktivity (např. odebrání kontaktů z marketingových rozesílkových seznamů z naší strany).
  • Definice dle GDPR, kdo je příjemce a kdo zpracovatel osobních údajů, a informace o tom, že některé subjekty mohou v určitých případech být oboje.
  • Informace ohledně rámce EU–U.S. Data Privacy Framework (DPF) a standardních smluvních doložkách (SCC) pro případy zpracování osobních údajů mimo EU.
  • Upravená formulace, aby bylo jasné, že tato Pravidla platí ve své podstatě na všechno (kupní smlouvy, smlouvy o poskytování služeb, marketing, …).
  • Lepší formulace (zkrácena, zjednodušena) ohledně zpracování údajů pro účely přímého marketingu.
  • Lépe formulován účel zpracování osobních údajů.
  • Lepší a transparentnější rozdělení příjemců a zpracovatelů osobních údajů.
  • Odebrání neaktuálních záznamů ze seznamu zpracovatelů.
  • Lepší textace odstavce o fyzické a organizační bezpečnosti.

Zásady používání souborů cookies

  • Informace o dobách platnosti cookie souborů.
  • Upozornění na možnost úpravy souhlasu s kategoriemi cookies.
  • Drobné stylistické a formální úpravy.

Rádi bychom Vás upozornili, že pokud s těmito změnami nesouhlasíte, dle našich smluvních dokumentů (v souladu se zákonem) máte právo od smlouvy odstoupit do 30 dnů od jejich oznámení – a to zasláním e-mailu na info@bezlabelu.cz. Po uplynutí této lhůty budou změny považovány za odsouhlasené.

Pokud máte dotazy ohledně změn, neváhejte psát na honza@bezlabelu.cz nebo volat na +420 737 601 643.

Děkujeme za Vaši důvěru a pokud máte i jakékoliv jiné dotazy, neváhejte nás kontaktovat.

S přáním krásného dne
Honza, JD & Vojta z Bez Labelu